Pauta d’anàlisi: Bidimensió
Conceptuari:
- Tipografia: Família tipogràfica, tipus, font, caràcter.
- Marca / Identitat visual (imatge corporativa).
- Logotip.
- Senyal / Signe / Pictograma.
- Publicitat.
- El Cartell.
- La web.
Modularitat:
- Disseny de peces modulars i sistemes.
- Disseny d’estampats (rapport).
Funcionalitat:
- Legibilitat
- Sentit de la lectura. ( orient / occident)
- Distancia de lectura i/o percepció en relació a la mida de la lletra i/o el motiu (programa de mà, banderola, cartell, diari, ...)
- Jerarquia (organització de la informació).
- Dades d’informació ( codi de barres, data de caducitat, talla, ingredients, informació mediambiental, ...)
Factibilitat:
- Tipus d’impressió: Xilografia, calcografia, Serigrafia, Litografia, Offset, Injecció de tinta, Impressió làser.
- Maneres d’imprimir en color : (quadricromia, separació de tintes, escala de grisos, mapa de bits, color indexat, RGB, ...)
- Tipus de suport (papers, cartrons, plàstics, ...)
- Format del suport.
- Manipulacions del suport ( Plegat ,guillotinat, grapat, troquelat, endit).
- Imposició.
Contextualitat:
- Entorn socio-cultural.
- Criteri econòmic. (cost del producte, preu de mercat, ...)
- Entorn tecnològic.
- Sostenibilitat.
- Perfil d’usuari.(target) (sexe / edat / economia / afinitat socio-cultural).
- Entorn normatiu. ( depenent de la legislació vigent)
Comunicabilitat:
Lectura interpretativa:
- Transmissió de valors.
- Iconicitat. (imatge de telèfon en un senyal, Verge)
- Diferència entre signe, símbol i senyal.
- Imatges amb estereotips cultural.
- Analogia.(Reminiscències simbòliques)
Lectura descriptiva:
- Format.
- Tipografia.
- Relació Text-Imatge.
- Taca gràfica
- Forma i mida dels objectes.
- Composició. (Equilibri. Ritme. Eixos, simetries. Retícula compositiva.)
- Combinació de colors.(psicologia, legibilitat, simbologia ...)
- Llum.
- Centres d’interès.
- Traç.
- Textura visual.
- Perspectiva.
- Punt de vista.
- Acabats i qualitats.
- Llenguatge plàstic (fotogràfic, tipogràfic, geomètric, mimètic, abstracte,...)
Projectació: aspectes a tenir en compte.
- Pluja d’idees.
- Esbossos i diversificació de la recerca.
- Vies de figuració. ( Mimesi, abstracció, geometrització, informal, ...)
- Recursos gràfics. (Deformació, descomposició, substracció, fotografia, gestualitat, manipulacions infogràfiques)
- Escala mètrica i escala gràfica.
- Maquetació.
- Original. I presentació.
Àmbits vocacionals:
- Disseny gràfic.
- Disseny de revestiments i paviments.
- Disseny d’estampats tèxtils.
- Disseny de papers decorats.
- Art final de disseny gràfic (GM).
- Autoedició (GM).
- Arts aplicades al llibre.
- Edició d’art (GS)
- Enquadernació artística (GS)
- Gràfica publicitària (GS)
- Il•lustració (GS)
- Direcció General d’Ensenyaments Professionals, Artístics i Especialitzats (http://www.xtec.cat/fp/) Clicar a Catàleg d’especialitats.
- Ensenyaments artístics (http://www.xtec.cat/artistics/)
- Educació i formació (http://www.gencat.net/temes/cat/educacio.htm)
No hay comentarios:
Publicar un comentario